Založ si blog

Tečie Voda

Pod briezku si sadnem, otvorím si Dušu
Možno sa z nej vrabce napijú
Opreteky s časom korytnačky klušú
Ponúka mi Slnko Hostiu
.

Švitoria si vtáky v štebotavej reči
O tom, o čom ľudia nevedia
Neľúbivé slovo v hrdle sa mi vzprieči
Odkiaľ tečie voda do žriedla? 
.
Na hory sa pozriem, na kamenné valy
Z hôr do dolín voda priteká
Voľakedy sme tu pod hviezdami stáli
Potechu mal Človek z Človeka
.
Zarúbané cesty, zarastené prte
Jedujú sa ľudia na jedy
Peniaze nám vládnu mŕtvejšie jak mŕtve
Jarou vonia cesnak medvedí
.
Rozumie mi briezka, zašelestí lístím
Krákne múdry havran na tráve
Na Krížovej ceste voľačo sme spískli
Vetrá vietor vrecká deravé
.
Otvorím si Dušu, čítať vedia ľudia
Do šórikov vsejem litery
Nech kohúty s ránom spiace ovce budia
Štatistikám dávno neverím
.
D r a g o      23042020 

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Ruské školstvo / vzdelávanie / Rusko /

V Novosibirsku končí škola, ktorej vedenie bolo proti vojne na Ukrajine

04.05.2024 09:32

Novokolledž bola jediná vyššia odborná škola v Rusku, ktorá fungovala podľa západného modelu.

raketa ATACMS raketomet M270 MLRS

ONLINE: Kyjev útočil strelami ATACMS na Krym, tvrdí Moskva. Zbrane z USA už prúdia na Ukrajinu

04.05.2024 07:10, aktualizované: 09:32

Môže trvať týždne až niekoľko mesiacov, kým na Ukrajinu dorazí značný počet západných zbraní a vybavenia a dostanú sa až na front.

special podcast pocuvajte Pravdu novy jzbt6t / Počúvajte Pravdu /

Po 20 rokoch v únii nemôžeme na ňu najmä nadávať, ak ju chceme zmeniť

04.05.2024 06:05

Európska únia sa môže a má kritizovať. U nás však kritika dosahuje absurdné rozmery.

Peter Pellegrini, Andrej Danko

Nebude to boj, ale permanentné napätie. Hlas a SNS sú znova na nože: Fico je ticho, aby koalícia prežila

04.05.2024 06:00

Hlasovanie o Fonde na podporu umenia tretíkrát presunuli. Dôvodom sú spory medzi SNS a Hlasom.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,245
Celková čítanosť: 5715502x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Archív