Založ si blog

Levitácia

Zo strechy ma vietor zmietol
Vypuklý som, možno preto
Abo si ma s niekým splietol
.

A tak lietam po povetrí
Zadržiavam v sebe vetry
Iba môj pes po mne vetrí
.
Vetrom bol som unesený
Poletujem na tri smeny
Pánu Bohu po predsieni
.
Levitujem šarkan čoby
Neviem, čo sa so mnou robí
Dostávam sa do poroby
.
Zanáša ma kade – tade
Prefrčím po estakáde
Ako mucha, keď má mladé
.
Vznieslo ma to ponad Tatry
Vnútri sa mi Duša jatrí
Presúvam sa do Sumatry
.
Plachtím dolu, potom hore
Kvitne zora na obzore
Oblohu nám barbar orie
.
Unáša ma do prístavu
Ponad matku Bratislavu
Slávim slávnych Slávov slávu
.
Vypudiť sa snažím plyny
Neďaleko od Žiliny
Odrazu – Bác! – do periny
.
Tu sa anabáza končí
Pretieram si hmlisté oči
Čo sa človek naplahočí
.
Kým pochopí, že sa sníva
Na obzore žltne niva
Hučia kosy – tak sú žnivá
.
D r a g o       15062020 

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Gabriel Attal / Pcheng Li-jüan / Si Ťin-pching /

Odmena za Taiwan? Si pricestoval na štátnu návštevu Francúzska. Stretne sa s Macronom, budú rokovať aj o Ukrajine

05.05.2024 21:45

To, že si čínsky prezident vybral pre svoju návštevu Francúzsko potvrdzuje postavenie Macrona ako mocenského hráča EÚ.

ťava

V zoo sa narodilo mláďa samičky ťavy dvojhrbej

05.05.2024 21:21

Gravidita ťavy dvojhrbej trvá približne rok a rodí sa väčšinou jedno mláďa.

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!

Rómske deti / Rómovia / Róm /

Prieskum: Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít by sa podľa 60 % Slovákov mali vzdelávať oddelene

05.05.2024 20:02

Prieskum CEEV Živica a Teach bol uskutočnený v spolupráci s prieskumnou agentúrou Focus vo februári 2024 na vzorke 1025 respondentov.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,245
Celková čítanosť: 5717655x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Autor blogu

Archív