Založ si blog

Stretnutie (1)

  

S T R E T N U T I E

Zamatovonežná aktovková diplomatka

D r a g o
 
Osoby bez obsadenia

Zbojník Ďuro

Zbojník Ondro

Zbojník Turoň

 

S c é n a

Veľmi zdevastovaný slovenský smrekový les, navyše po polome. Pomedzi povyvracané stromy sa prediera zbojník Ďuro. Valašku má v pästi, karabín na pleci, čo má za opaskom, nevidieť. Jedným slovom – ako by ho bola jedna mater mala. Tu a tam sa potkne, zahreší, tam a tu sa mu gate zachytia o černicový či šípkový ker, taktiež zahreší. Z druhej strany polomu rovnakým spôsobom jemu oproti ide zbojník Ondro.  Navzájom o sebe nevedia. (Ako by aj mohli, nie?). Uprostred tejto scenérie do seba navzájom narazia. Obaja sa veľmi zľaknú, uskočia od seba a ocitnú sa na opačných stranách hustého kríka (môže byť hocijaký, iba „krjačok ľaľijovi“ sa sem nehodí). Navzájom sa nevidia, iba čosi tušia.

 

ZBOJNÍK ĎURO:      Stoj, tristo hrmených!                                 

ZBOJNÍK ONDRO:    Ty stoj, tristopäťdesiat hrmených!

ZBOJNÍK ĎURO:      Stoj, keď ti vravím, sto striel aby ti dušu páralo!

ZBOJNÍK ONDRO:    Ty stoj, keď ti vravím, dvesto striel aby ti dušu páralo!

ZBOJNÍK ĎURO        A veď ja stojím…

ZBOJNÍK ONDRO:    A veď aj ja…

ZBOJNÍK ĎURO:     Nevidím ťa…

ZBOJNÍK ONDRO:  A veď ani ja teba nevidím…

ZBOJNÍK ĎURO:     Ale, tuším, ja viem, kto si ty…

ZBOJNÍK ONDRO:  Ale, tuším, i ja viem, kto si ty…

ZBOJNÍK ĎURO:     Ty si zbojník Ondro, spoza tatier…

ZBOJNÍK ONDRO:  A ty si zbojník Ďuro, spoza Tatier… ibaže z opačnej strany…  

ZBOJNÍK ĎURO:     Hej, zo Slovenskej národnej… Od trinásteho som ťa nevideu…

ZBOJNÍK ONDRO:  Tak je, od trinásteho… tisíc sedemsto…

ZBOJNÍK ĎURO:     Vychádza spoza kríka a vrhne sa Ondrovi do náručia.

ZBOJNÍK ONDRO: Vychádza z opačnej strany spoza kríka a vrhá sa Ďurovi do náručia.

ZBOJNÍK ĎURO:     A akože si ma..?

ZBOJNÍK ONDRO: Skromný si. Slabo nadávaš. Tu sto, tam tristo… A ty že si ma ako?

ZBOJNÍK ĎURO:     Nadsadzuješ. Kde ja tristo, ty tristopäťdesiat, kde ja sto, ty dvesto…

                                    Ako malý chlapec. Vôbec si sa nezmenil. Kľaješ, až sa hory zeleňajú… 

ZBOJNÍK ONDRO:  A či je toto dajaká hora? Ani čo by sem tunguzský meteorit dopadol.   

ZBOJNÍK ĎURO:     Pravdu vravíš. Ľaľa, čo len tá víchrica ponavystrájala –  nezostal strom

                                    na strome.                                         

ZBOJNÍK ONDRO:  Ani za Révayho totality takô nebývalo.

ZBOJNÍK ĎURO:     Ani valašku nieto kam zaťať.

ZBOJNÍK ONDRO:  Nieto veru. A ja som ti minule do živého zaťau.

ZBOJNÍK ĎURO:     Do stromu?

ZBOJNÍK ONDRO:  Do pandúra.

ZBOJNÍK ĎURO:     Do pandúra, vravíš?

ZBOJNÍK ONDRO:  Hej, do pandúra, vravím…

ZBOJNÍK ĎURO:     A prečože si ho to? … vrav!

ZBOJNÍK ONDRO:  Pokutovať ma chceu… Na krížnych cestách…Že som neprimeranou

                                    rýchlosťou na kobyle cválau.

ZBOJNÍK ĎURO:     A či jesto na kobyle tachometer?

ZBIOJNÍK ONDRO: I ja mu tak vravím – niet. Ba ešte i kočišský preukaz pýtau. Za

                                    Révayho takô nebývauo.  Nuť ale či pandúra panského presvedčíš? Len

                                    on musí mať pravdu. A že vraj, ak nezaplatím, že budem sedieť  A len

                                    ti do mňa a do mňa.

ZBOJNÍK ĎURO:     Fíííííha!

ZBOJNÍK ONDRO:  I ja mu vravím – fííííha! Figu borovú. Práve naopak. To ty pár týždňov,

                                    ale sedieť –  nebudeš. Zatočil som valaštičkou… najprv len tak,

                                    výstražný výmach do vzduchu…a potom –bác! ho – rovno do riti. Ani

                                    som nevedeu, že tak dobre trafím.

ZBOJNÍK ĎURO:     (Zanôti) Ititi ititi nemau si sa biti, nezaťaui by ti valaškou do riti. …

                                     Ako vo filme. … A ako to dopaduo?

ZBOJNÍK ONDRO:  Nuž, utekau som, čo kobyle nohy vládali. Až hen pred chvíľkou som sa

                                    zastaviu. … Aj by som si sadou, ale keď tu ani poriadného pníka, jak sa

                                    patrí. … Z každého triesky trčia… ívery… Na taký sa posadiť, tiež si pár

                                    dníčkov nesadnem.

ZBOJNÍK ĎURO:     A všade tá drobná chamraď, samý mravec, samá ctihodná to matka

                                    mníška borovicová.

ZBOJNÍK ONDRO:  Zakopali sa z prežili. A ako štípu, koťuhy! (Pleskne sa niekoľkokrát po

                                    tele) Na, na, na! … Ty, Ďuro, a voľač pod zub by sa nenašlo? Slaninky,

                                    syra a tak…?

ZBOJNÍK ĎURO:     Tuším, Ondži, novinky nečítaš. Vari nevieš, že od slaniny sa ti v krvi

                                    cholesterol robí? A v syre že dioxíny našli? 

ZBOJNÍK ONDRO:  Čo to…? Čože to…?

ZBOJNÍK ĎURO:     Dioxíny. To ti je taká fajta karcinogénov…

ZBOJNÍK ONDRO:  Joj, či si ma naľakau! A to – čože je?

ZBOJNÍK ĎURO:     Ani ja ti neviem. Isto čosi nedobre, keď páni chcú, aby sme slaninu

                                    a syr nejedli. 

ZBOJNÍK ONDRO:  A mne ti cigáni v bruchu už od rána vyhrávajú… teda – Rómovia…

                                    Priam sám Berky – Mrenica…

ZBOJNÍK ĎURO:     A ja rteku, či to prdíš, a či čo. A o to  cigáni… Rómovia… Cimbal jasne

                                    Počuť
 
                                                                                   (pokračovanie nabudúce)
 
predošlý článok ………………. nasledujúci

Zloba

18.04.2024

Potmolím sa, kade cesty nevedú Neklenú sa nad vodami mosty Sŕknem dúšok živej vody od smädu Sníva Duša, kým sa telo postí .

Osamelosť

16.04.2024

Osamelý balón tŕnie na nebi Osamelý koráb morom pláva Osamelo klonujú sa améby Osamelej päte chýba hlava .

Feferónky 71

14.04.2024

Nech vás dnešok netrápi – zajtra bude horšie. Keby bolo jablko spadlo na hlavu Adamovi, možno by sa bol včas spamätal. .

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,237
Celková čítanosť: 5684518x
Priemerná čítanosť článkov: 2541x

Autor blogu

Archív