Založ si blog

Pygmalenie

 

Ulomil som si kúsok báne.
Obloha jej má ešte dosť.
Stalo sa, už sa neodstane.
Spolieham Božiu na Milosť. 
.
Veršami si Ťa vymodelím,
Uložím blankyt do očí.
Neveste snímam závoj biely,
Husia mi koža naskočí. 
.
Ozve sa vo mne Pgmalión.
Všetko sa dá, len treba chcieť!
Omývam Devu slastným vínom,
Chystám si Dušu na úlet. 
.
Poodlial som si trochu mora.
Nech sa mi Duša rozvlní. 
Morské nás panny ohovoria,
Sadajú čajky na člny. 
.
Hladina, hľa, sa upokojí.
Poseidón trojzub odloží.
Splynieme v Jedno v jeho kóji
Niekde na morskom nároží. 
.
Odsýpal som si za mak púšte.
Sahara jej má ešte dosť. 
Neveľa, iba štyri hrste.
Vysypem pláž si pre radosť. 
.
Pôjdeme vedno zbierať mušle, 
Zrátame chmárky na nebi.
Bezzubé more s nami šušle – 
Môj výtvor v Tebe velebí.
.
Požičal som si iskru z vatry.
Zaprší do tmy ohňostroj.
Hviezdopad nočné nebo jatrí,
Svätý Ján pasie muší roj. 
.
Šelestia letné krídla neba.
Nesmelo siaham po Duši.
Odhalil som si kúsok Teba. 
Duše sa kradnúť nesluší. 
.
Dosníva smutný Pygmalión.
Verí, že Devu prebudí. 
Pripíjam si s ním horkým vínom.
Lósy sú stále v Osudí.
.
D r a g o      130062014

Zo Zvyku

20.04.2024

Na Matku Zem sme zanevreli Na pretras prišli Nebesá Zvyká si trpák na povely A jeho duša neplesá .

Zloba

18.04.2024

Potmolím sa, kade cesty nevedú Neklenú sa nad vodami mosty Sŕknem dúšok živej vody od smädu Sníva Duša, kým sa telo postí .

Osamelosť

16.04.2024

Osamelý balón tŕnie na nebi Osamelý koráb morom pláva Osamelo klonujú sa améby Osamelej päte chýba hlava .

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,238
Celková čítanosť: 5686945x
Priemerná čítanosť článkov: 2541x

Autor blogu

Archív